Vloggen is momenteel de trend! Je denkt nu misschien aan vloggers zoals Monica Geuze, Enzo Knol, Stuk TV of Kwebbelkop maar ook steeds meer bedrijven gaan vloggen. Video heeft de toekomst.

Vloggen is het nieuwe bloggen, het is een nieuwe baan geworden. Er komen dagelijks vloggers bij. De naam vloggen komt van het bloggen maar dan met de ‘v’ van video. Vroeger gingen mensen achter de computer zitten om hun verhaal kwijt te kunnen, nu pakken ze er gewoon bij. Over elk onderwerp is er wel een vlog te vinden. Iedereen kan er mee beginnen, dit is erg makkelijk. Je moet alleen door blijven zetten, niemand is in een korte tijd zo groot geworden als hij/zij is. Hiervoor is tijd nodig.

 

Vloggen voor bedrijven

Bedrijven benaderen influencers voor producten van het bedrijf te promoten. Dit doen ze door producten of diensten te laten zien in hun filmpjes. Social media heeft hier ook een erg grote rol in. Influencers posten hier ook vaak foto’s en filmpjes op van gesponsorde producten of diensten van bedrijven.

Als bedrijf is het ook erg effectief om te gaan vloggen. Dit kan over verschillende dingen gaan zoals producten, diensten, service, collega’s, uitjes, etc. Alles wat je in het bedrijf doet kun je laten zien. Dit kan ook nieuwe klanten of personeel opleveren. Met vloggend personeel overtuig je het beste.