INFLUENCER MARKETING 

Influencer marketing is een zeer effectieve marketing techniek in het aantrekken van klanten. Influencers kunnen iedereen zijn: van beroemdheden en instagram of youtube sterren tot bekende bloggers en atleten. Ze helpen het woord naar buiten te brengen over je bedrijf of product via hun social media platforms. 

Bron: www.cultuurmarketing.nl  

Maar hoe reageren wij daar nou op, of hoe kunnen wij als starters dat nou veroorloven? 

Onze Reactie? 

 

Wij jongeren reageren best wel actief op het gebruik van influencers, dat komt voornamelijk ook omdat wij in Nederland graag alles willen hebben wat nieuw en hot is. Schapen gedrag wordt het ook wel genoemd als een schaap die Nike schoen koopt volgen er al snel meer. Influencers zoals: Monica Geuze, Anna Nooshin en Nienke Plas zijn voorbeelden voor de vrouwen/meiden in Nederland met hun bereik kan je je merk in een post gelijk opblazen daar betaal je in tegendeel wel een grote zak goud voor. 

 

 

 

Hoe kunnen wij als starters dat nou veroorloven? 

 

Een lastige vraag maar de oplossing is voor de hand liggend, om nou daadwerkelijk influencers te veroorloven is het zeer belangrijk om te beginnen met netwerken. Ga naar netwerkborrels, evenementen en probeer een praatje te maken met iedereen, ook is het mogelijk om kleinere lokale influencers in te zetten het bereik is misschien kleiner maar voor een schappelijkere  prijs heb je toch zeker kans op het invloeden van een groep mensen tot koop. Op deze manier blijf je groeien!