Location Based Marketing maakt gebruik van de locaties van je doelgroep om contact te leggen op een voor hen relevante tijd én plaats. Er zijn veel verschillende manieren waarop je dit kan uitvoeren. Zoals een advertentie plaatsen op Facebook tot een locatie sturen op snapchat.
Van online gaat het nu ook naar offline in de toekomst. Dit betekent dat er tegenwoordig niet alleen maar online advertenties zijn maar ook kan je offline reclame laten zien aan mensen.
Zoals bij billboards op treinstations, als je de trein mist, laat een koffietent op de hoek je weten dat zij lekkere koffie hebben.
Je wordt vaak overspoeld door verschillende campagnes en advertenties van verschillende bedrijven.
De vraag voor bedrijven is dan ook hoe ze de aandacht kunnen trekken en vasthouden van de doelgroep. Er wordt dan vaak personalisatie gebruikt. Hierbij worden de advertenties persoonlijk gericht op jou als klant.
Vooral de millenials, de grootste doelgroep op social media, zijn erg gevoelig voor gepersonaliseerde en relevante campagnes waar ze écht iets aan hebben.
Om hierop in te spelen kun je het beste jouw product laten associëren met een bekend evenement wat binnenkort is. Dit doet o.a. Specsavers. Specsavers speelt in op het Amsterdam Dance Event door advertenties te plaatsen over oordoppen.
Wat ook erg steeds meer opkomt is Ephemeral Marketing. De app die dit het meeste gebruikt is Snapchat. Ephemeral marketing staat voor content die verdwijnt nadat het bekeken is.
Wat Ephemeral marketing zo goed maakt om mee te werken, is dat het niet opdringerig is, maar het wel het gevoel van exclusiviteit heeft. Je wilt snel handelen.
Na het succes van Snapchat volgden al snel Instagram en Facebook met hun stories.
Niet pushen, maar de nieuwsgierigheid triggeren met verdwijnende content dus.