Misschien heb je al wel eens van ephemeral content gehoord. Het is namelijk een van de trends in de eeuwige groeiende lijst van marketing buzzwoorden. Ephemeral content betekent materiaal dat niet blijvend is, zoals foto’s en video’s in de Instagram-, Snapchat- en Facebook stories.

Instagram is steeds meer bezig met deze trend. Zo creëert het social media platform interactie met de doelgroep door polls, donaties, muziek, vragen stellen ect. Zo gebruiken bedrijven dit voor bijvoorbeeld promotie van producten of van het creëren van een wij-gevoel met de volgers. Volgers gebruiken de stories meestal om iets te delen met elkaar, je kan door de unieke filters een mooi kunstwerk maken. De makers van Snapchat zijn de bedenkers van ephemeral content. De andere social media platformen als Facebook en Instagram merkten dat deze vorm van content werkt en begonnen hier ook mee. Belangrijk voor bedrijven die gebruik maken van ephemeral content is dat ze origineel en authentiek zijn. De lezer moet nieuwsgierig worden en klikken op het account of het linkje.

Tegenwoordig is deze vorm van communiceren niet meer weg te denken van de online marketingbranche. Bedrijven worden steeds creatiever om hun eigen naam populairder te maken door gebruik van ephemeral content.

Bron: https://www.traffic-builders.com/ephemeral-content-inhoud

W.V.T